(영어성서 강좌)

제24강 어순감각 말하기 실습 6

好學 2011. 2. 13. 00:37

 

제24강 어순감각 말하기 실습 6


하나님의 구원계획(God's plan of salvation)


그들의 죄 많은 인생이 시작되었습니다
Their sinful life started.


그들이 원하든 / 그렇지 않든 간에 / 그들은 하나님께 죄를 짓습니다 / 점점 더 / 매일같이
Whether they want it / or not, they sin against God / more and more / everyday.


왜일까요? 왜냐하면 그들의 몸과 영혼 모두가 / 지배를 받기 때문입니다 / 사탄에 의해서
Why? / Because their whole body and soul / are controlled / by Satan.


그것은 마치 나무와 같습니다
It's just like a tree


어떤 종류의 열매를 / 맺느냐 하는 것은 / 달려있습니다 / 어떤 종류의 뿌리를 / 그 나무가 가지고 있는지
What kind of fruit / it bears(makes) / depends on / what kind of root / it has.


그 나무가 악한 뿌리를 가지고 있다면, / 악한 열매를 맺습니다.
If it has an evil root, / it makes an evil fruit.


만약에 좋은 뿌리를 가지고 있다면, / 좋은 열매를 맺습니다.
If it has a good root, / it makes a good fruit.


너무나 많은 죄와 범죄들이 존재합니다
There are so many sins and crimes.


강도 / 도둑질 / 간통 / 살인 / 마약 거래 / 강간
robbery, / theft, / adultery, / murder, / drug dealing,/ rape..


하지만 그 죄들은 나옵니다 / 단지 한 뿌리에서
But they come / from just one root.


그 뿌리가 무엇입니까?
What is the root?


그것은 마음, / 지배를 받고 있는 / 사탄에 의해
The mind / which is controlled / by Satan.


우리는 그것을 부릅니다 / 죄성이라고
We call it / sinful nature.


이러한 죄성으로부터 / 온갖 종류의 범죄들과 / 온갖 종류의 죄악들이 / 나옵니다.
From this sinful nature, / all kinds of crimes, / all kinds of sins / come out.


의문사 명사절 연습
나는 누군지 모릅니다 I don't know who
나는 무엇인지 모릅니다 I don't know what
나는 어디인지 모릅니다 I don't know where
나는 언제인지 모릅니다 I don't know when
나는 왜인지 모릅니다 I don't know why
나는 어떻게 인지 모릅니다 I don't know how


나는 압니다 / 당신이 무슨 짓을 했는지 / 지난 여름에
I know / what you did / last summer.


나는 압니다 / 당신이 무엇을 먹었는지 / 점심으로
I know / what you ate / for lunch.


나는 압니다 / 어디에서 당신이 영어를 공부하는지
I know / where you study English.


나는 압니다 / 언제 당신이 영어를 공부하는지
I know / when you study English.


나는 압니다 / 왜 당신이 영어를 공부하는지
I know / why you study English.


나는 압니다 / 어떻게 당신이 영어를 공부하는지
I know / how you study English.


나는 압니다 /당신이 몇 살인지
I know / how old you are.


당신이 몇 살인지는 / 중요하지 않습니다
How old you are / is not important.


중요하지 않습니다 / 당신이 몇 살인지는
It is not important / how old you are.


중요하지 않습니다 / 무엇을 당신이 가지고 있는지
It is not important / what you have.


중요하지 않습니다 / 어디서 당신이 영어를 공부하는지
It is not important / where you study English.


그게 의문점입니다 / 어디에서 그녀가 영어를 공부하는지
It's the question / where she studies English.


그게 의문점입니다 / 누가 그 창문을 깨뜨렸는지
It's the question / who broke the window.


그것이 문제가 아닙니다 / 몇 개를 그들이 먹었는지
It's not the issue / how many they ate.


그것이 문제입니다 / 그들이 하나님 말씀을 듣지 않았다는 것이
It's the issue / they didn't listen to God.


명사절(관계 부사절)연습


나는 모릅니다 / 어디에서 그녀가 영어를 공부하는지
I don't know where / she studies English.


나는 그 장소를 모릅니다 / 어디에서 그녀가 영어를 공부하는지
I don't know the place / where she studies English.


나는 그 장소를 모릅니다 / 그 여자가 영어를 공부하는
I don't know the place / she studies English.


나는 그 시간을 모릅니다 / 언제가 그녀가 영어를 공부하는지
I don't know the time / when she studies English.


나는 모릅니다 / 언제 그녀가 영어를 공부하는지
I don't know / when she studies English.


나는 그 시간을 모릅니다 / 그녀가 영어를 공부하는
I don't know the time / she studies English.


나는 그 방법을 모릅니다 / 그녀가 영어를 공부하는
I don't know the way / she studies English.


나는 모릅니다 / 어떻게 그녀가 영어를 공부하는지
I don't know / how she studies English.


나는 그 이유를 모릅니다 / 왜 그녀가 영어를 공부하는지
I don't know the reason / why she studies English.


나는 모릅니다 / 왜 그녀가 영어를 공부하는지
I don't know / why she studies English.


나는 모릅니다 / 그가 그녀를 사랑하는지 / 그렇지 않은지
I don't know / whether he loves her / or not.


나는 모릅니다 / 그가 그녀를 사랑하는지 / 그렇지 않은지
I don't know / if he loves her / or not.